DKT-logoDKT-logocropped-DKT-logo.pngcropped-DKT-logo.png
  • HOME
  • IK BEN…
    • PARTICULIER
    • ONDERNEMER
    • VERWIJZER
    • SOLLICITANT
  • OVER DKT
    • TEAM
    • WERKEN BIJ DKT
    • VLOGS, BLOGS & NIEUWS
    • CONTACT
  • KANTOREN
    • GILZE EN RIJEN
    • TILBURG
    • REESHOF
    • UDENHOUT
  • VACATURES
  • KLANTENPORTAAL
    • KLANTENPORTAAL
    • HANDLEIDING
  • ALGEMENE VOORWAARDEN
  • KLACHTEN
  • Cookie beleid
✕
onterven
DE LEGITIEME PORTIE; KUN JE EEN KIND ONTERVEN?
17 juni 2019
Nieuwe regels partneralimentatie
NIEUWE REGELS PARTNERALIMENTATIE
28 juni 2019
Categoriëen
  • Brabantse ondernemers
Tags
  • Brabantse ondernemers
  • nieuwsbrief
Foto Sportief Tilburg
Foto Sportief Tilburg

Theo van der Ploeg

Sportief Tilburg viert dit jaar haar 40-jarig jubileum

28.juni.2019 | Sven Hoogeveen
Dit artikel is verschenen in onze nieuwsbrief van juni 2019
|
In een sterk veranderende markt, waarin het belangrijk is je zowel offline als online te onderscheiden van de rest, en waarin je continu scherp moet zijn om je kansen te grijpen, is Sportief Tilburg nooit bang geweest om het roer om te gooien. Wij legden onze vijf vragen voor aan Theo van der Ploeg, die aan het roer staat van de outdoor- en wintersportwinkel.

H oe start jouw dag?
Mijn dag start rond 8.00 uur. Ik heb dan ruim een uur de tijd om te bepalen wat voor die dag de hoogste prioriteit moet hebben, en tref daar voorbereidingen voor. Vanaf 9.15 uur komen de eerste medewerkers binnen en volgt er een kwartier van elkaar begroeten, kopje koffie en korte werkbespreking. Ik heb daarna geen vaste aanpak. Vaak ga ik aan de slag op kantoor, maar er kunnen ook andere zaken belangrijk genoeg zijn om aan te pakken.

W at doet jouw/jullie bedrijf?
Sportief Tilburg is een gespecialiseerde winkel in de sportdetailhandel. We hebben een outdoor-assortiment dat vooral de wintersporter en wandelaar bedient in de breedste zin van het woord. Niet dat we altijd de volledige focus op deze doelgroep hebben gehad, want ons bedrijf heeft haar oorsprong in de windsurf- en funsportbranche. Door veranderende ontwikkelingen en kansen in de markt hebben we ruim 20 jaar geleden de oriëntatie op funsporten gewijzigd naar het outdoor-segment. We hebben met sportieftilburg.nl een goed ontwikkelde website en realiseren een relevant deel van onze omzet via een partnerschap met Bol.com. Vooral door de inbreng van mijn zoon Quinten hebben we nu een 50% online/50% offline verdeling van de omzet gerealiseerd en mogen we ons volledig omnichannel noemen.

W aar ben je/zijn jullie het meest trots op?
Het klinkt gek maar het feit dat Sportief Tilburg dit jaar 40 jaar bestaat is iets waar ik zeer trots op ben. Dat is niet zomaar wat, want de detailhandel heeft de grootste transformatie doorgemaakt die je maar kan bedenken. Op dit moment is de grootste zekerheid dat alles in een razend tempo verandert. Alleen ondernemers die in staat zijn om voldoende waarde toe te voegen houden bestaansrecht in de veranderende supply chain. Wij doen dat in de wintersport met onze wintersportwerkplaats waar grote aantallen ski’s en snowboards piste-klaar worden gemaakt. In het wandelsegment specialiseren we ons dermate dat we door middel van het scannen van de voeten, in combinatie met een zeer uitgebreid assortiment, in bijna 100% van de gevallen een passend product bij de persoon kunnen leveren.

V an welke fout heb je/hebben jullie het meest geleerd?
We hebben in 2006 besloten om onze winkel in het Stappegoor-gebied te vestigen. Het gebied zou in enkele jaren ontwikkeld worden tot een hoogwaardig sportgebied. Maar deze plannen werden niet uitgevoerd en we hebben ons jaren lang moeten handhaven in een omgeving waar te weinig te beleven was. We hebben die periode, zeg maar, met horten en stoten moeten doormaken. Gelukkig is het gebied nu volop in ontwikkeling en neemt het bezoek aan dit deel van Tilburg, en onze winkel, nu snel toe.
H oe sluit je je dag af?
Ik sluit de dag af zoals die begonnen is. Oftewel; als de medewerkers naar huis zijn werk ik, in alle rust, nog even de zaken af waar ik die dag niet aan toe ben gekomen. Daarna snel lichten uit, alarm erop en zorgen dat ik uiterlijk 19.00 uur thuis ben. Helaas gaat na het avondeten de laptop nog te vaak open voor administratieve zaken. Maar er komt een tijd dat...

Wil je meer weten over Sportief Tilburg? Kijk dan even op hun website.
Sven Hoogeveen

Auteur

Sven Hoogeveen

Sven is kandidaat-notaris op het kantoor in Udenhout. Zijn specialisme is het adviseren op het gebied van het familierecht en de estate planning.

IK MELD ME AAN

Ben je ook een Brabantse ondernemer en heb je een interessant verhaal over jouw bedrijf en hoe je daarmee omgaat? Meld je dan nu aan.

Onze website wordt maandelijks door duizenden bezoekers en nieuwsbriefabonnees gelezen!

    Deel

    Gerelateerd

    Uitgelichte afbeelding
    15 juli 2020

    BRABANTSE ONDERNEMERS ETEMF


    Lees verder
    16 april 2020

    BRABANTSE ONDERNEMERS LIVEWALL


    Lees verder
    Thumbnail Brabantse ondernemers - Zuidam Distillers
    15 februari 2019

    BRABANTSE ONDERNEMERS ZUIDAM DISTILLERS


    Lees verder

    Comments are closed.

    Zoeken

    ✕
    OVER ONS
    BRABANTSE ONDERNEMERS: SPORTIEF TILBURG


    Wij zijn met 4 kantoren in Tilburg en omgeving gevestigd. Om dichtbij jou alle notariële ondersteuning te bieden die jij, jouw familie en/of jouw bedrijf nodig heeft.

    CONTACT

    NIEUWSBRIEF

    Ik schrijf me in

    NIEUWSBRIEF

    Ik schrijf me in

    BELANGRIJK

    Algemene voorwaarden 2021

    Privacyverklaring

    Klachtenregeling

    Cliëntenonderzoek en Meldingsplicht

    Controle legitimatiebewijs

    © 2018 DKT Notarissen, alle rechten voorbehouden.
    Beheer cookie toestemming
    Leuk dat je onze website bezoekt. Ook wij maken gebruik van cookies. Uitsluitend om de site gebruiksvriendelijker te maken en het bezoekverkeer te kunnen analyseren.
    Functionele cookies Always active
    De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
    Voorkeuren
    De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
    Statistieken
    De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
    Marketing
    De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
    Manage options Manage services Manage vendors Read more about these purposes
    Bekijk voorkeuren
    {title} {title} {title}