KOOPOVEREEN-KOMST


D e aankoop van een winkel- of kantoorpand is geen alledaagse bezigheid voor de meeste ondernemers. Nadat er een winkel- of kantoorpand is gevonden zal er een koopovereenkomst opgesteld moeten worden door de verkoper en de koper.
Vaak zal de makelaar die het betrokken pand in de verkoop heeft een koopovereenkomst opstellen. Realiseer je hierbij wel dat deze makelaar wordt ingeschakeld door de verkoper en jouw belangen als koper in principe niet behartigt. Het is dus belangrijk om je zelf ook te laten bijstaan bij het kopen van een winkel-of kantoorpand.



NA DE KOOPOVEREEN-KOMST


Nadat de koopovereenkomst is vastgelegd zal er een leveringsakte moeten worden opgesteld. Wanneer er externe financiering nodig is, bijvoorbeeld van een bank, zal er veelal ook een hypotheekrecht gevestigd moeten worden. Ook wanneer de aankoop van een winkel- of kantoorpand vanuit privé wordt gefinancierd is het goed om te kijken of er zekerheid moet worden verleend.

Door dit soort vraagstukken tijdig van te voren goed te onderzoeken én vast te leggen, worden problemen voorkomen op het moment dat het pand bij de notaris geleverd wordt en je eigenaar daarvan bent geworden.

IK WIL GRAAG EEN OFFERTE

Wil je graag een indicatie van de kosten? Hieronder kun je een prijsindicatie opvragen. We brengen je zo spoedig mogelijk op de hoogte.

IK WIL GRAAG EEN AFSPRAAK

Wil je uitgebreider uitleg krijgen over de aanschaf van een pand? Maak dan een afspraak, dan weet je binnen een paar dagen beter waar je op moet letten.