DE LEGITIEME PORTIE; KUN JE EEN KIND ONTERVEN?
17 juni 2019NIEUWE REGELS PARTNERALIMENTATIE
28 juni 2019Theo van der Ploeg
Sportief Tilburg viert dit jaar haar 40-jarig jubileum
28.juni.2019 | Sven HoogeveenDit artikel is verschenen in onze nieuwsbrief van juni 2019|
In een sterk veranderende markt, waarin het belangrijk is je zowel offline als online te onderscheiden van de rest, en waarin je continu scherp moet zijn om je kansen te grijpen, is Sportief Tilburg nooit bang geweest om het roer om te gooien. Wij legden onze vijf vragen voor aan Theo van der Ploeg, die aan het roer staat van de outdoor- en wintersportwinkel.
H oe start jouw dag?
Mijn dag start rond 8.00 uur. Ik heb dan ruim een uur de tijd om te bepalen wat voor die dag de hoogste prioriteit moet hebben, en tref daar voorbereidingen voor. Vanaf 9.15 uur komen de eerste medewerkers binnen en volgt er een kwartier van elkaar begroeten, kopje koffie en korte werkbespreking. Ik heb daarna geen vaste aanpak. Vaak ga ik aan de slag op kantoor, maar er kunnen ook andere zaken belangrijk genoeg zijn om aan te pakken.W at doet jouw/jullie bedrijf?
Sportief Tilburg is een gespecialiseerde winkel in de sportdetailhandel. We hebben een outdoor-assortiment dat vooral de wintersporter en wandelaar bedient in de breedste zin van het woord. Niet dat we altijd de volledige focus op deze doelgroep hebben gehad, want ons bedrijf heeft haar oorsprong in de windsurf- en funsportbranche. Door veranderende ontwikkelingen en kansen in de markt hebben we ruim 20 jaar geleden de oriëntatie op funsporten gewijzigd naar het outdoor-segment. We hebben met sportieftilburg.nl een goed ontwikkelde website en realiseren een relevant deel van onze omzet via een partnerschap met Bol.com. Vooral door de inbreng van mijn zoon Quinten hebben we nu een 50% online/50% offline verdeling van de omzet gerealiseerd en mogen we ons volledig omnichannel noemen.W aar ben je/zijn jullie het meest trots op?
Het klinkt gek maar het feit dat Sportief Tilburg dit jaar 40 jaar bestaat is iets waar ik zeer trots op ben. Dat is niet zomaar wat, want de detailhandel heeft de grootste transformatie doorgemaakt die je maar kan bedenken. Op dit moment is de grootste zekerheid dat alles in een razend tempo verandert. Alleen ondernemers die in staat zijn om voldoende waarde toe te voegen houden bestaansrecht in de veranderende supply chain. Wij doen dat in de wintersport met onze wintersportwerkplaats waar grote aantallen ski’s en snowboards piste-klaar worden gemaakt. In het wandelsegment specialiseren we ons dermate dat we door middel van het scannen van de voeten, in combinatie met een zeer uitgebreid assortiment, in bijna 100% van de gevallen een passend product bij de persoon kunnen leveren.V an welke fout heb je/hebben jullie het meest geleerd?
We hebben in 2006 besloten om onze winkel in het Stappegoor-gebied te vestigen. Het gebied zou in enkele jaren ontwikkeld worden tot een hoogwaardig sportgebied. Maar deze plannen werden niet uitgevoerd en we hebben ons jaren lang moeten handhaven in een omgeving waar te weinig te beleven was. We hebben die periode, zeg maar, met horten en stoten moeten doormaken. Gelukkig is het gebied nu volop in ontwikkeling en neemt het bezoek aan dit deel van Tilburg, en onze winkel, nu snel toe.H oe sluit je je dag af?
Ik sluit de dag af zoals die begonnen is. Oftewel; als de medewerkers naar huis zijn werk ik, in alle rust, nog even de zaken af waar ik die dag niet aan toe ben gekomen. Daarna snel lichten uit, alarm erop en zorgen dat ik uiterlijk 19.00 uur thuis ben. Helaas gaat na het avondeten de laptop nog te vaak open voor administratieve zaken. Maar er komt een tijd dat...Wil je meer weten over Sportief Tilburg? Kijk dan even op hun website.
Auteur
Sven Hoogeveen
Sven is kandidaat-notaris op het kantoor in Udenhout. Zijn specialisme is het adviseren op het gebied van het familierecht en de estate planning.
IK MELD ME AAN
Ben je ook een Brabantse ondernemer en heb je een interessant verhaal over jouw bedrijf en hoe je daarmee omgaat? Meld je dan nu aan.
Onze website wordt maandelijks door duizenden bezoekers en nieuwsbriefabonnees gelezen!